VERHUURD

Brochure aanvragen

Kloosterstraat 4 te Tilburg

Object

Deze prachtige kantoorruimte is gelegen op de 2e verdieping van het voormalige Keukengebouw behorende bij het kloostercomplex van de congregatie van de Zusters van Liefde. Het gebouw is volledig getransformeerd naar een modern, solitair kantoorgebouw . Tijdens de transformatie is onder andere de buitenschil (dak en gevel) volledig geïsoleerd, zijn alle ramen en kozijnen vervangen, is het gebouw voorzien van een duurzame en energiezuinige E- en W-installatie. Voor de 2e  verdieping is een eigen entree (inclusief lift) gerealiseerd.

Locatie

De kantoorruimte ligt in het centrum van Tilburg, recht achter de Tilburgse Schouwburg. De ligging is bijzonder gunstig, midden in het bruisende centrum van Tilburg. Bushalte-plaatsen zijn op loopafstand gelegen en het centraal station is op ca. 10 minuten loopafstand gelegen. De op en afritten van de Rijksweg A58 is op slechts enkele autominuten gelegen.

Algemeen

Tilburg is met ruim 200.000 inwoners de 6e stad van Nederland. Tilburg is economisch gezien een succesvolle regio in Nederland. Tilburg is zeer goed bereikbaar. De Ringbanen zorgen voor een goede verbinding met de snelwegen richting Eindhoven, Breda en Den Bosch en Waalwijk. Het Centraal NS-station ligt tegen de rand van het winkelcentrum. De nabijheid van goede onderwijsinstellingen, legio winkels, uitgaansmogelijkheden en andere voorzieningen is voor de mensen die hier wonen en werken een groot pluspunt.

Huurprijs

  • Huurprijs kantoorruimte: € 160,- per m² per jaar excl. servicekosten en BTW;
  • Servicekosten: € 25,- per m² per jaar, excl. BTW, op basis van voorschotbijdrage;
  • Huurprijs parkeren: € 1.020,- per jaar excl. BTW

Huurperiode

5 + 5 jaar, overige huurperioden in overleg

Oppervlakte

Kantoor:                                                     363, 3 m² V.V.O.
Parkeerplaatsen:                                      5 plaatsen beschikbaar

Voorzieningen kantoor

De kantoorverdieping op wordt CASCO+ opgeleverd, inclusief:

  • Wand- en vloerafwering;
  • Vloerafwerking o.b.v. projecttapijt, kleurkeuze door huurder, in overleg met verhuurder;
  • Een eigen toiletvoorziening op de verdieping (M/V gecombineerd);
  • Basis verlichting (o.b.v. LED);
  • Basis E-aansluitingen in wand (vloerpotten niet mogelijk);
  • Basis data-aansluiting o.b.v. UTP CAT 6 in wand, centraal uitkomend en gepatched in de technische ruimte. In deze ruimte is tevens een (dark) glasverbinding afgemonteerd;
  • Basis W-installatie, inclusief:
    • Verwarming en koeling op basis van een lucht/lucht warmtepomp;
    • Hoofdverwarming d.m.v. vloerverwarming en na-regeling door de plafondunits (airsocks en binnen-units);
    • Koeling d.m.v. plafond units (airsocks en binnen-units);
    • De kantoorruimte is voorzien van een gebalanceerd ventilatiesysteem, inclusief warmteterugwinning. De aan- en retourluchten zijn gescheiden en er wordt altijd verse buitenlucht aan gezogen .
  • De ramen aan de zuidzijde zijn voorzien van zonwering aan de buitenzijde;
  • Een gebouw gebonden alarminstallatie inclusief zonering. De kantoorruimte is een eigen, afgesloten zone binnen het alarmsysteem;
  • Een basis pantry, inclusief tafelmodel koelkast, vaatwasser, spoelbak en 2 onderbouw kasten. Een uitgebreide/ maatwerk pantry is in overleg met verhuurder mogelijk;

De kantoorruimte wordt zonder indeling opgeleverd, anders dan de huidige, bouwkundige indeling. Het (huurders-)specifieke inbouwpakket is voor rekening van huurder. De realisatie van dit inbouwpakket kan door verhuurder voor huurder worden verzorgd.

Voorschot servicekosten

In het voorschot servicekosten zijn voor huurder (in ieder geval) de volgende leveringen en diensten opgenomen :

  • Verbruik water en elektra kantoorruimte+ algemene ruimtes en installaties
  • Schoonmaak algemene ruimtes
  • Glasbewassing buitenzijde
  • Onderhoud alarminstallatie
  • Onderhoud en keuringen E- en W-installatie
  • Onderhoud voorterrein / buitenterrein
  • Administratiekosten (5%)

Parkeren

bij het gehuurde zijn 5 parkeerplaatsen beschikbaar op het nabij gelegen, afgesloten parkeerterrein (afstand ca. 200 meter).

Tevens zijn er rondom het gehuurde voldoende, betaalde openbare parkeerplekken aanwezig. Tevens is het mogelijk om bij de gemeente Tilburg/ parkeerbeheer een werkweek abonnement in de naastgelegen (openbare) parkeergarage Schouwburg af te sluiten (kostenindicatie: € 70,- p/mnd – tarief 2021);

Opleverdatum

Aanvaarding vanaf vierde kwartaal 2021

Overeenkomst

Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model 30 januari 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en overige bedrijfsruimte) et de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.

Indexering

Jaarlijkse indexering voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van de consumenten prijs index reeks ‘alle huishoudens’ samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS (2013=100).

Zekerheidsstelling

Ter zake van een huurovereenkomst is een bankgarantie of waarborgsom verschuldigd ten bedrage van drie maanden huur, servicekosten en de verschuldigde omzetbelasting.

Omzetbelasting

Over de te huren ruimte wordt wel omzetbelasting in rekening gebracht. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur . Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Huurbetaling

De huur dient per maand vooruit te worden voldaan door middel van automatische incasso.

Bijzonderheden

Voorbehoud huur: Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar (Van der Weegen Holding B.V.)

Inlichtingen                                           Frans Huijbregts
Bresson van Kempen Bedrijfshuisvesting
info@bressonvankempen.nl 
telefoon 013 – 5400755


Adres:
Kloosterstraat 4
5038 VP   Tilburg

Totaal aantal m²:  363 m²
Huurbaar vanaf m²:  363 m²
Huurprijs:  € 58.128,-

Koopprijs:  Niet van toepassing